Inlåst

Imorgon ska vi upp klockan 2 för att göra en sunrise walk uppför en vulkan. Självklart för att titta på soluppgången. Alla ville och behövde gå och lägga sig tidigt för att få några viktiga timmars sömn. Dålig ide tyckte jag, och råkade bli inlåst på toan.
Det började med att jag bara stod och försökte vrida om nyckeln, stod där ett tag och sedan börja danskan fnissa och fråga hur de gick? Oh ja ba: Jodå, det går bra... Svarar jag lugnt. Sedan börjar  nästa person skratta, och jag börjar nervösskratta när jag inser att jag faktiskt är inlåst och sedan skrattar alla och jag får verkligen inte upp den förbannade dörren!!!! Så kastar ut nyckeln och så försöker dem öppna från utsidan, men de går verkligen inte, låset rör sig inte! Så jag sitter där på toan och de försöker alla få upp den... Hör hur de pratat och jag bara skrattar ännu mer när jag tänker på hur alla ville sova tidigt och så sitter jag där inlåst... De hämtar personalen, de börjar med skratta eftersom de visste att vi skulle försöka sova tidigt. De får inte heller upp dörren. Tillslut kommer någon låssmed, och äntligen får vi upp dörren, efter 20 minuter! Nu vågar ingen låsa dörren och jag kan inte sova, kommer vara som en zombie imorgon/inatt/vafan man nu säger om klockslaget 02.00

Hur vi låste vår förra hotelldörr!

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback