Slut

Jaha då var resan faktiskt slut för denna gången. Var ett lagom break från vardagen, men inte alls tillräckligt för att utforska allt i Us and a. Så tillbaka måste jag! Finns så mycket att se och så mycket fantastiskt folk att hälsa på. Tack till alla som på något sätt varit inblandad i denna resa, ni har alla varit fantastiska! Sjukt att det är över nu, men ändå skönt, men konstigt. Världen finns ju dock kvar, det känns bra att veta.

Resan tillbaka till Svea gick bra, förutom att det skakade så mycket så jag nästan börja lipa och att jag satt längst längst lääängst bak i planet så när man fick maten serverad så var det jag ville ha slut, så jag fick äta mac and chees... Det var inte jättegott (se bild.)

Hemma blev det till att överraska Johan på jobbet, han blev glad glad! Sedan skrämma livet ur mamma hemma, hon blev också glad, så alla blev glada! Jag är mindre glad för det är bara 5 grader ute, molnigt och dystert... Men sov 12 h inatt och vaknade vid typ halv ett, så sover ändå bort hela dagen! Och det bästa av allt med att komma hem igår, betyder att jag är hemma lagom till våffeldagen idag!!!!! Om det var av en slump eller inte låter jag vara osagt, men äta våfflor idag, det ska jag!
Man är väldigt söt med nackkudde för övrigt!

Det andra som erbjöds var kyckling med potatismos och grönsaker... Konstigt att alla valde det så jag fick detta..

Riktig frukost!!!!! Som jag längtat!

Harry Harry Harry

Såååååå nöjd med dagen!!!! Skulle iofs önskat jag haft mer tid, eftersom jag fastnade lite i Harrys värld och mest sprang igenom de andra attraktionerna och parkerna, men såååå värt de! Jag gjorde allt jag ville iaf, drack honungsöl (så. jäkla. gott!) pillade och kollade på nördsaker som stavar och kvastar, gick och tog kort på varenda föremål i alla butiker, åkte alla attraktioner och var allmänt lycklig! Självklart var hela universal studios och Island of adventure riktigt bra! Attraktionerna med 3D effekterna och allt är verkligen magiska! Hit ska jag åka igen, det har jag redan bestämt punkt
Nu ska jag ta vara på sol, bad och hostelhäng det sista nu, innan verkligheten kommer tillbaka! Eller så stannar jag här tills Sverige är garanterat snö och slask-fritt!!!

Jag var inte ens hälften så nördig som vissa andra! Fast önska jag med hade mantel....

Jag och min glade okände kompis haha!!!

Åt mat på tre kvastar (om ni inte förstår, så är de ert eget fel!!!)

Ja det var alltså en helt okej dag!!!

Bbqqqq

Åh har haft så bra dagar det senaste!! Jag har varit på Sawgrass outlet och shoppatloss (samt klippt mig och blivit av med allt hår så jag började lipa när jag kom hem) Men blev några tröjor rikare iaf! Sedan har mina bästa bästa brassepolare här nere hängt med mig, och igår var vi hos Melissa och de drog igång en stor BBQ. Så vi åt kött, kyckling, vitlöksbröd, brasilianska rätter jag inte hade någon aning om va det var och massa goda brasilianska drinkar. Sedan hoppade vi i pluret, då de bor utmed en kanal eller vad man ska kalla det, mycket uppfriskande! Var lite rädd för alla fiskar de visade bilder på att de fiskat upp, men jag har ju fajtas med hajar förut! Sedan drog vi och bara snacka om livet på en bar och sörjde att vi troligen inte hinner träffas mer. Mycket sorgligt som sagt, men det är icke ett farväl, utan på återseende! De har förgyllt Miami-tiden här för mig, så jag hoppas de kommer till Sverige så jag kan bjuda tillbaka! Blev lite senare än jag tänkt mig, så som ett barn dagen innan julafton gick jag och la mig, med pirret i magen. För när jag slog upp ögonen skulle det vara dags att uppfylla lite av en dröm (hehe, japp jag är en nörd!!!) Åka till Orlando och Harry Potter-parken!!!!!

Vi var för hungriga för att hinna ta kort på maten

HP och tennis

Idag är ingen vanlig dag! För idag är dagen innan jag kör en dagsresa till Orlando, universal studios och Harry Potter-parken!!! Sitter i denna stund och snyltar på starbucks wifi för att försöka planera resan in i minsta detalj! Så!! Taggad!!!!

En annan rolig sak är att de kom fram en man nyss som fråga om jag kolla på tennis. Jag sa nej. Han sa att jag skulle googla på Caroline wozniacki (jag googla på Caroline tennis) för tydligen var jag as lik henne. Jag höll med sådär... Han sa om tio år är det så jag kommer se ut! Dock är hon bara 24, undra om han trodde jag var 14... Eller om han kanske tror jag kommer se as ung ut när jag är 32? Spännande!

Lite lika kanske!!

Back in Miami

Tillbaka i Miami nu! Känns bra att vara tillbaka även om key west var toppen! Ännu roligare när personalen vid incheckning skiner upp och säger: oh you're back!!! How'd you been??? You looked tanned! Och man bara haha eh jo tack det har varit bra... Tydligen blir man ihågkommen när man lyckas paja sitt nyckelkort varje gång man varit någonstans. Var verkligen så att varje gång jag kom tillbaka på kvällen så vägrade mitt kort släppa in mig, så varje kväll fick receptionen hjälpa mig! Men något måste jag gjort rätt, för fick extra välkoms-drinkbiljetter, yey!

Ikväll blir det tidigt i säng för att tidigt imorgon planera sista veckan här nu noggrant. Eftersom de strula med Harry Potter-parken måste jag nu luska ut hur/om jag ska ta mig dit själv, hur länge jag blir kvar i Miami och boka en biljett hem. Kan behövas menar jag! Njuuuuuta till fullo ska jag göra det sista nu, hem kommer jag ju tillslut hur som!

Ja i key west var det lite skillnad på hostel-kvalitén!

För att åka till/från key west måste man åka över typ 34 broar! Jag tappade räkningen tillslut...

Denna bild finns på min mobil för att visa alla (mest amerikanarna...) att Sverige och Schweiz icke är samma sak!

Bikieeee

Idag har jag varit lite turist javisst, och hyrde en cykel och cyklade runt hela ön här! Med en snabb blick på kartan så drog jag slutsatsen att om jag bara följer vägen och inte kör över någon bro så borde jag komma tillbaka tillslut. Och det gjorde jag, men kanske lite svettigare än jag trott. Visst att det mest är platt här på ön, men de är kanske 1,5-2 mil runt och med bara en växel kan jag meddela att det icke var det lättaste! Svetten rann, solen sken, skuggan var obefintlig och man måste trampa trampa trampa men som tur var cyklar jag så jääääkla fort så det fläktade rätt bra ändå! Lite go bränna fick jag med, stannade på varenda strand jag såg (det var typ två...)  Tog tyvärr inte något kort på mitt vrålåk men både cyklen, mina kläder och min bikini hade exakt samma blåa nyans. Rutinerat att alltid matcha!

Var också vid den sydligaste udden här, man bar tvungen att köa typ 15 min för att få ta kort med skylten, så jag tog helt enkelt kort när andra posade med den, mycket bättre tidsmässigt!

Ikväll firar vi Saint patricks day, alla har gröna kläder, gröna hattar, halsband, sjunger irländska låtar och dricker grön öl! Cheers!

Kkkkkeey west

I Key West nu och bor på det finaste hostelet jag någonsin bott på! Det är mer som ett hotell. Jag vill t o m komma hem tidigt på kvällarna för att vistas här (vanligtvis brukar man enbart vara på hostelrummet när man tvingas sova) Fräscha rum, stora sängar, egen balkong (!!) eget badrum (vi är 4 som delar, annars brukar man bara ha ett stort badrum som hela korridoren delar på) en tv (har dock inte lokaliserat en blipp till den så vet ej om den fungerar) god frukost och 4 pooler! Kanon wi-fi är det med så Elin vråldiggar!

Key West är i sig väldigt fint! Lugnare än Miami, lite turistigt kanske men det är precis vad jag behövde, lite lugnt hostelliv där det inte är fest varje kväll och där det är möjligt att få lite lugn och ro. Ikväll var jag och såg solnedgången vilket var rätt magiskt, sen åt jag sååå god middag. Den inleddes med att innan menyerna ens kommit kom servitrisen fram till mig med en nota och sa: herrn där borta sa att du skulle betala denna, varsågod. Varpå jag inte fattar något, och servitrisen skrattar och säger att hon skämtar men att de alltid är kul att försöka. Sedan tar hon tillbaka notan och ger menyerna istället. Haha så skön!!!

En specialte i key west tydligen, key lime pie eller något sånt, mag&smak-lökarna gillade det!

Here comes the sun

Finns inte mycket att uppdatera om just nu! Fortsätter livet i Miami sakta men säkert, imorgon bör de av till key west några dagar för att sedan påbörja planerna för hemkomst! Två veckor knappt kvar av resan, känns som jag varit borta i månader... Lustigt!

Igår försökte jag på mig ett löppass... Fyfan. Det hade regnat så trodde det skulle vara lite svalare ute, men icke! Tryckande värme, och sedan beslöt sig solen för att titta fram också. Klarade 30 minuter, men kan knappt kalla de för joggingrunda, snarare snigelrunda...

Miamilife

Livet i Miami är guld! Slappar, sover, äter, solar och badar! Går på basket, får sightsing av mina brasilianska kompisar som ska med mig på mitt drömresemål nästa vecka, HARRYPOTTER-PARKEN!!!!!!! Lyckligaste dagen i mitt liv oh yes! Annars har jag också varit på basket här, vi satt på rad nio och var galet nära! Lyckades snappa åt mig en gratis tröja de slängde ut till publiken, otroligt bra jobbat av mig!

Dagens kommentar

Finaste komplimangen fick jag idag när jag skulle lämna mitt hostelrum:
I hope you stay that smiley, bright and happy for the rest of your life!

Och jotack, jag ska försöka!

Don't worry, be happy! Är väl dem visdomsorden man får leva efter när man färdas själv i stora vida världen, och i livet med. För det finns inget riktigt god mat inte kan lösa liksom!!!

Hej och hejdå

San Fransisco landade vi i igår och spatserade över den där bron igen! Fortfarande lika häftig utsikt, gillar sanfran faktiskt. detta var sista stoppen på touren, så det var bara säga hejdå och sedan spriddes alla åt olika håll. Tillbaka till sina hem, för att fortsätta resa eller för att söka jobb här. Själv ska man fortsätta resan och inatt blir det Florida och Miami! Behöver sol de här sista veckorna och hoppas östkusten kan leverera detta till mig.

Känns som jag varit borta i en eeeevighet när det bara gått lite mer än en månad. Men är bara några små få veckor kvar så ska njuta av varje sekund innan jag återvänder till lilla landet lagom, vardagen och allt fint där hemma!

Yosemite

Klättrade lite i Yosemite idag! Besteg Nordamerikas högsta vattenfall och hade utmärkt utsikt över Yosemite national-park! Helt ok sleten i benen idag, bilderna får tala för sig själv:

But first

Brittan levererade show i Las Vegas och bytte kläder typ 11 gånger. Hon är väl inte den artist hon en gång var, men dansa kan hon fortfarande iaf!

Passar på att slängs upp lite väl valda gruppbilder också som är tagna med sötaste Mei's selfiestick! Tjejen är typ 1.50 kort, från Japan och vill ta kort med pinnen hela tiden. Och inte är jag den som säger nej till de, de är fan as kul!

Lööve till Mei och pinnen helt enkelt!

In Las veeeegas

Nu i spelets stad Las vegas! Hitills har vi strosat runt i staden (om nu kan kalla det stad... Mer Nöjesfällt/spel/mat/shopping-ställe!

Igår fick vi personlig guidning i form av en party-buss! Det var helt ok och vi var alla fulla, glada och imponerade sv Las vegas by night!

Och just nu sitter jag och inväntar brittan Spears som ska showa lite för oss! Las vegas levererar!!!

Det blev bättre

Det blev bättre dagen efter på gran canyon och jag gick från skitdeprimerad till överlycklig på tre sekunder!

Hovers dam

Nu: VEGAS BABY!!!

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!